ایکو

ایکو

Ecoo
ایکو

ایکو

Ecoo

آشنایی با مدل تعالی سازمانی

آشنایی با مدل تعالی سازمانی

آشنایی با مدل تعالی سازمانی

دانلود آشنایی با مدل تعالی سازمانی

آشنایی با مدل تعالی سازمانی   
  مدلهای سرآمدی سازمانی
سازمان
مدیریت
RADAR
جوایز ملی در ایران
مدیریت کیفیت جامع
TQM
رضایت مشتریان 
جایزه کیفیت دمینگ
مالکوم بالدریج امریکا
EFQM
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2152 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 111

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

بخش اول:

مروری بر مدلهای سرآمدی سازمانی

بخش دوم:

ارزشها و مفاهیم سر آمدی و معیارهای مدلEFQM/

بخش سوم:

مرورسیستم امتیازدهی و معرفی منطق  RADAR

بخش چهارم:

خود ازریابی

بخش پنجم:

معرفی جوایز و فرایند جوایز ملی در ایران

قسمتی از متن

مدیریت کیفیت جامع       (TQM)

مدیریت کیفیت جامع (TQM) را میتوان بعنوان یک فرهنگ مدیریتی که بطور مداوم در حال تکامل است تعریف نمود.

 این رویکرد شامل ارزشها (Values)، تکنیک‌ها (Techniques)، متدولوژی‌ها (Methodologies) و ابزارهائی (Tools) است که هدف آنها افزایش بهره‌وری، رضایت مشتریان و بهبود مستمر ازطریق مشارکت عمومی کارکنان و کاهش منابع مورد نیاز است.

مدل تعالی سازمانی          Business Excellence Models

عبارت است از یک قالب یـا چارچوب که از طرف شخص ، گروه ، موسسه، کشور، سازمای محلی یا بین‌المللی  برای مقایسه، انتخاب و ارتقای عملکرد سازمانها و شرکت‌ها طراحی وتعمیق می یابد. 

   جایزه کیفیت دمینگ

جایزه دمینگ در سال1951 به  پیشنهاد  آقای  کنچی  کویاناگی (Kenchi Koyanagi)، توسط اتحادیه مهندسین و دانشمندان ژاپنی (JUSE) به یادبود خدمات برجسته دکتر دمینگ ایجاد شده است

انواع جایزه دمینگ

1- جایزه دمینگ برای افراد حقیقی (Individuals)

به افرادی اهدا میشود که مطالعات جامع و نقش مهمی در گسترش و پیاده سازی موفق TQM با استفاده از روشهای آماری داشته اند.

2- جایزه کاربردی دمینگ (Application)

به شرکتهایی اهدا میشود که در پیاده سازی و استفاده از TQM به نتایج درخشانی رسیده اند و از این طریق بهبود های مهم و قابل توجهی در عملکرد خود ایجاد کرده اند.

جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج امریکا

این جایزه به عنوان موتورمحرکه شرکتهای آمریکایی با بررسی نقاط قوت و ضعف جایزه کیفیت در ژاپن توسط گروهی از کارشناسان آمریکایی شکل گرفت.

 آغاز بکار در سال 1987 با امضای قانون شماره 107-100 توسط رونالد ریگان و اعطای جایزه همه ساله در کاخ سفید توسط ریاست جمهور وقت آمریکا می باشد.

کاربردها و مزایای مدل تعالی سازمانی EFQM

  • §        ابزاری برای خود ارزیابی به منظور تعیین موقعیت سازمان‌ها در مسیر تعالی
  • §         کمک به درک فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب (هدف) و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف
  • §        مبنایی برای ایجاد زبان و تفکر مشترک در تمامی ابعاد سازمان و در همه حوزه‌های عملکرد و چارچوبی برای اندازه گیری عملکرد سازمان .
  • §        شناسایی نقاط قوت و نواحی بهبود سازمان
  • §        امکان و انجام مقایسه با بیرون از سازمان ( Benchmarking )
  • §        توجه به اهداف درون سازمانی و نتایج کسب شده در سازمان
  • §        امکان شرکت و برنده شدن در فرایند جایزه
  • §        توجه به نیازهای همه ذی نفعان سازمان

و......

 

 

دانلود آشنایی با مدل تعالی سازمانی